Tristos tròpics

Traducció de Miquel Martí
Sobre aquest llibre

Claude Lévi-Strauss, un dels pensadors contemporanis més influents, va canviar de dalt a baix la concepció que durant bona part del segle XX es tenia de la naturalesa de la cultura, dels costums i de la civilització. Mitjançant el contacte amb societats dites primitives, d’Amèrica el Sud, sobretot, i d’Àsia, Lévi-Strauss va confrontar els seus lectors amb estadis de la humanitat que necessàriament els portaven a repensar la validesa de les estructures de les societats occidentals i la influència que sobre ells exercien els esquemes que condicionaven la seva existència individual i col·lectiva.

Publicada el 1955, Tristos tròpics, l’obra que el va convertir en un autor cèlebre, és molt més que un llibre de viatges. A través d’un seguit d’experiències viscudes i, sobretot, a través d’una autobiografia intel·lectual, l’autor tractava de donar resposta a tot d’interrogants: per què i com s’esdevé etnòleg?, de quina manera s’integren les aventures de l’explorador i les experiències del savi? A mig camí entre la filosofia i la ciència, aquest llibre ens recorda encara avui que és mitjançant el coneixement dels altres que ens podem conèixer més bé nosaltres mateixos.

Amb aquesta edició recuperem un clàssic indispensable del segle XX, i un dels primers llibres publicats l’any 1969 per Editorial Anagrama, traduït per Miquel Martí i Pol.

Ressenyes

«Fonamental, un gran llibre. N’hi ha pocs que suscitin debats tan enormes, tan fonamentals» (Georges Bataille); «Una obra mestra. Incomparable» (Susan Sontag).

Fitxa tècnica
ISBN
978-84-339-1539-9
EAN
9788433915399
PVP AMB IVA
24,90 €
NÚM. DE PÀGINES
464
CODI
LA 31
PUBLICACIÓ
16/11/2016
Claude Lévi-Strauss
Claude Lévi-Strauss
Veure biografia

Del mateix autor